با سلام و عرض خیر مقدم به شما دوستان عزیز

در صورت بروز هرگونه مشکل در دانلود و نیاز به آموزش
و ... حتما با ما در تلگرام در تماس باشید و اگر عجله دارید و
برای رسیدن سریع به جواب سوال هایتان قبل از تماس در تلگرام
ما را با یک پیامک با خبر سازید
شناسه پاسخگویی تلگرام afmsoftir@
خواهشا فقط پیام
با تشکر و احترامات فراوان مدیریت کل سایت
علی فتحی
آخرین ارسالی های انجمن
انحرافات جنسی چیست؟

انحراف جنسی چگونه به وجود می آید؟
1- بیماری
گاهی ابتلای به کرمک - که موجب خارش در اطراف مقعد و دستکاری در نواحی مجرای ادرار می شود –
سبب بروز این انحراف است. طفل از دستکاری و ملامسه با آن، احساس لذت می کند و همین أمر
ممکن است بعدها او را به استمناء بکشاند.
2- رشد
سن نوجوانی و بلوغ، سنی است که فرد نسبت به وضعیت جسمانی خود حساس و آگاه تر می شود.
تغییرات به وجود آمده در جسم و روان نوجوان، سبب آشفتگی ها و سردرگمی هایی در او می شود که
اگر توجه و متعادل سازی والدین نباشد، زمینه ساز بروز انحرافات جنسی متعدد می گردد.
3- لمس ها و روابط
اصطکاک ران پاها در حین خواب، برخوردهای بدنی بین دو فرد، لمس آلت تناسلی با چیزهای زبر
( مثل لباس زیر آهاردار، پشمی،...)، بوسیده شدن توسط جنس مخالف در سنین رشد و...
احمد کاهلی از امام صادق(ع) پرسید:دختر بچه نامحرمی ، خود را در آغوش من می اندازد ومن
اورا بلند می کنم ومی بوسم ، حکمش چیست ؟ امام(ع) پاسخ دادند: اگر دختر شش ساله شد ، اورا روی پای خود ننشان[1]
4- تحریکات
تحریکات ناشی از دستکاری با آلت تناسلی، نگهداشتن ادرار، خواندن داستانهای تحریک آمیز، شنیدن
مسائل مربوط به زناشویی، دیدن صحنه های زناشویی، مشاهده فیلمها و عکسهای مستهجن و محرک،
مواجه بودن با بدنهای لخت و... می تواند منجر به انحرافات جنسی، حتی قبل از سنین بلوغ شود.
5- تقلید
کودک، موجودی مقلد است، و گاهی بدون اینکه از أمری سر در بیاورد، آن را تقلید می کند. انحراف کودکان خردسال
در امور جنسی ازین قبیل است. امام صادق (ع) فرمودند: کسی نباید با همسرش در اتاقی که کودک حضور دارد، آمیزش کند.
چون موجب انحراف جنسی کودک می شود.[2]
اصلاح انحرافات
برای اصلاح هر گونه انحرافی – از جمله انحراف جنسی – باید بدانیم که اِعمال خشونت،
رسوا کردن، تنبیه و ... نمی توانند کار ساز باشند بلکه این مسئله نیازمند ظرافتهایی است که مهمترین آنها به این قرارند:
1. تغذیه: برای اصلاح انحراف و یا به طور کلی برای پیشگیری از انحرافات جنسی در سنین نوجوانی،
توجه به تغذیه وی اهمیت بسیار دارد. استفاده بیشتر از لبنیات، میوه و غذاهای گیاهی، مصرف متعادل گوشت،
خودداری از مصرق ادویه جات و بخصوص غذاهای تند، توصیه می شود. پرخوری نیز یکی از مهمترین علل افسارگسیختگی
شهوانی است. پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرمایند: سه چیز است که از آنها بر امّتم بعد از خودم مى ترسم: گمراهى
بعد از آگاهى، آزمایشهاى گمراه کننده و شهوت شکم و شهوت جنسى[3] . امام باقر علیه السلام نیز
در این رابطه مى فرمایند: «اِذا شَبَعَ البَطْنُ طَغى، هنگامى که شکم سیر شود، طغیان مى کند[4]
2. لباس: پوشیدن شلوار یا شرت هایی که رانها را در موقع خواب بپوشاند ، خودداری از پوشیدن
لباس های تنگ و زبر و آهاردار بخصوص درباره لباس زیر.
3. بهداشت: تمیز نگهداشتن مجاری دفع و آلت تناسلی باعث می شود که خارش و
تحریکات خارجی کمتر شود. تخلیه مرتب روده و جلوگیری از یبوست نیز مۆثرند.
4. استراحت: کمبود خواب و نیز بی نظمی آن موجب اغتشاشاتی در فکر و رفتار می شود
که نوجوان برای کسب آرامش متوسل به انحراف می شود.
5. روابط نوجوان: والدین باید درباره ی روابط و دوستی های کودک در خارج از منزل،
دوستان و خانواده هایشان، محل قرارها، سن دوستان، نوع روابط و سرگرمیها و... آگاهی داشته باشند.

6. روابط والدین:
-پدر و مادر باید روابط خصوصی شان را دور از چشم بچه ها نگهدارند؛ بخصوص از آن بابت که فرزندان به روابط آنها کنجکاوند.
-مسئله بعدی این است که پدر یا مادر، نباید با این توجیه که کودک، نمی فهمد، بدن خود را از وی نپوشاند و زمینه ساز چشم چرانی وی را فراهم نماید. بخصوص مادر حق ندارد در حضور کودک خود، لباس عوض کند و یا در برابر وی برهنه باشد.
-کودک از همان کودکی باید یاد بگیرد که حق ندارد سرزده وارد اتاق خواب والدین شود. به این مسئله در سوره مبارکه نور نیز اشاره شده است.
-محل خواب و استراحت والدین باید از کودکان جدا باشد.
عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ یُفَرَّقُ بَیْنَ الْغِلْمَانِ وَ بَیْنَ النِّسَاءِ فِی الْمَضَاجِعِ إِذَا بَلَغُوا عَشْرَ سِنِینَ « رختخواب پسران نوجوان ده ساله ، از بستر زنان جدا باشد[5]
و عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ آبَائِهِ ع قَالَ یُفَرَّقُ بَیْنَ الصِّبْیَانِ وَ النِّسَاءِ فِی الْمَضَاجِعِ إِذَا بَلَغُوا عَشْرَ سِنِینَ «وقتی کودکان ده ساله شدند ، رختخواب آنها و زنان را جدانمایید» [6]
قَالَ النَّبِیُّ ص فَرِّقُوا بَیْنَ أَوْلَادِكُمْ فِی الْمَضَاجِعِ إِذَا بَلَغُوا سَبْعَ سِنِینَ« وقتی فرزندانتان هفت ساله شدند ، رختخواب آنها را جداکنید» [7]
7. روابط بین خواهران و برادران: از سن تمیز ، بستر خواب فرزندان – چه همجنس چه غیر همجنس – باید جدا شود. و بعدها
در سنین بالاتر در صورت امکان باید اتاق خواب آنها را نیز جدا کرد یا با پرده و حائلی مانند کتابخانه و امثال آن، اتاق را به دو یا چند قسمت تقسیم کرد.
قَالَ علی (ع: أَنَّهُ یُفَرَّقُ بَیْنَ الصِّبْیَانِ فِی الْمَضَاجِعِ لِسِتِّ سِنِینَ « رخت خواب بچه های شش ساله را از هم جداکنید[8] .
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص الصَّبِیُّ وَ الصَّبِیُّ وَ الصَّبِیَّةُ وَ الصَّبِیَّةُ وَ الصَّبِیُّ وَ الصَّبِیَّةُ یُفَرَّقُ بَیْنَهُمْ فِی الْمَضَاجِعِ لِعَشْرِ سِنِینَ
« پیامبر (ص) فرمودند رختخواب کودکان ده ساله ، چه پسر با پسر ، یا دختر با پسر ، یا دختر بادختر باشد ، باید از هم جدا باشد» [9]
8. رسانه: وسایل ارتباط جمعی مثل تلویزیون، کتابها و رمانها، مجلات، فیلمها، سایتها و حتی بازیهای کامپیوتری،
گاهی ایجاد تحریک در کودک و نوجوان می کنند. لذا لازم است که والدین قبل از ارائه هر فیلم و کتاب و یا خرید بازیهای رایانه ای
برای فرزندانشان، از محتوا و اثرات آن آگاه باشند.
9. ایجاد کار و سرگرمی: اعم از ورزش، درس، کار فکری، کاردستی، تعمیر لوازم منزل، کشاورزی در باغچه،
جمع آوری کلکسیون، انجام کارهای هنری و... باعث مشغول نگهداشتن ذهن نوجوان شده و از افکار پراکنده
وی جلوگیری می کند. و همچنین باعث می شود که وی هنگام خواب، خسته باشد و در رختخواب غلت نزند .
پیامبر(ص) آموزش ورزشهایی از قبیل تیر اندازی و شنا به کودکان را وظیفه پدر می داند.[10]
10.عفت و اخلاق: هر کسی باید از کودکی یاد بگیرد که برای شرافت و عفت خود ارزش قائل باشد.
برای آموزش این مسئله می توان آنگونه که در احادیث آمده است از آموزش سوره نور به دختران و سوره یوسف به پسران، بهره برد.
تعریف ولایت فقیه از نظر مقام معظم رهبری
(پاسخ به پرسشهایی درباره ولایت فقیه ـ 1)
مقام معظم رهبری در تعریف ولایت فقیه می نویسند:
«ولایت فقیه به معناى حاكمیّت مجتهد جامعالشرایط در عصر غیبت است و شعبهاى است
از ولایت ائمهى اطهار (علیهم السلام) كه همان ولایت رسول الله (صلى الله علیه و آله و سلم) مىباشد.»[1]
بنابر این تعریف، ولایت فقیه از جنس حاکمیت است حاکمیتی که آن را مجتهدی جامع الشرایط بر عهده دارد.
مجتهد جامع الشرایط کیست؟
مجتهد به کسی می گویند که توان استنباط احکام الهی را از منابع اصلی دین؛ یعنی قرآن و روایات داراست و مراد از جامع الشرایط
مجتهدی است که فراتر از دانش فقه و توان استنباط دارای شرایط زیر باشد:
«اجتهاد مطلق»، «عدالت مطلق»، و «قدرت مدیریت و استعداد رهبری». یعنی از سویی باید صدر و ساقه ی اسلام را به طور
عمیق و با استدلال و استنباط بشناسد و از سوی دیگر، در تمام زمینه ها، حدود و ضوابط الهی را رعایت كند و از هیچ یك تخطّی
و تخلّف ننماید و از سوی سوّم، استعداد
و توانایی مدیریت و كشورداری و لوازم آن را دارا باشد.[2] بنابراین کسی می تواند مسوولیت ولایت و مدیریت جامعه ی اسلامی
را بپذیرد و از عهده ی آن برآید که مجتهد مطلق، عادل مطلق و دارای توان مدیریت و رهبری باشد.
توضیح این سه عنوان
مجتهد مطلق، مجتهد مطلق اسلام شناسی است که در همه ی اصول و فروع دین، مجتهد باشد؛ دینی که دیانت آن، عین سیاست است
و سیاست آن، عین دیانتش می باشد.
كسی كه در تحلیل همه ی معارف دین، اجتهاد مطلق ندارد و به اصطلاح، «مجتهد متجزی» است، صلاحیت ولایت بر جامعه اسلامی و
اداره ی آن را ندارد و همچنین فقیهی كه ابعاد سیاسی اسلام را خوب نفهمیده است، توان چنین مسوولیت عظیمی را نمی تواند داشته باشد؛
زیرا کسی که برخی از مسایل اسلامی برای خودش حل نشده و
خود نمی تواند آنها را عمیقاً بررسی نماید؛ نه می تواند فتوا بدهد و نه می تواند اسلام را به اجرا درآورد و بر مسند ولایت و رهبری جامعه اسلامی تکیه زند.
بنابراین ولی فقیه باید کسی باشد که ضمن آشنایی و تسلط کامل به اصول و فروع دین، بتواند مسایل جدید مسلمانان
را با درایتی عاقلانه و با استفاده از منابع اصلی دین (قرآن و روایات) حل كند.
عادل مطلق
اسلام شناسی که می خواهد ولایت و رهبری جامعه اسلامی را عهده دار شود علاوه بر این كه لازم است علم دین را درست بفهمد
، باید آن علم را در خودش و در جامعه ی اسلامی نیز به درستی اجرا نماید. برای همین لازم است همه وظایف دینی خود را انجام داده
و آن چه از دین باید به مردم ابلاغ كند، ابلاغ نموده و چیزی را كتمان نكند.
فقیه عادل، نباید کاری را بر اساس میل و هوس انجام دهد؛ مطیع هواهای نفسانی نگردد و گناهی از او سر نزند؛ نه واجبی را ترك كند
و نه حرامی را مرتكب شود. برای همین شخصی كه مطیع هوس است
هیچ گاه صلاحیت ولایت و هدایت جامعه اسلامی را ندارد.
بنابراین، ویژگی دوم رهبر جامعه اسلامی، ترك هوا و هوس و تابعیت عملی محض نسبت به احكام و دستورهای دین است.
فقیه حاكم، اگر فتوا می دهد، باید خود نیز به آن عمل كند و اگر حكم قضایی صادر می كند، خود نیز آن را بپذیرد و اگر حكم ولایی
و حكومتی صادر می نماید، خود نیز به آن گردن نهد و آن را نقض نكند.
توان مدیریت و رهبری جامعه
رهبر جامعه اسلامی علاوه بر اجتهاد و عدالت مطلق، باید هم بینش درست و صحیحی نسبت به امور سیاسی و اجتماعی
داخل و خارج كشور داشته باشد و ترفندهای دشمنان را خوب بشناسد و هم از هنر مدیریت و لوازم آن برخوردار باشد؛ زیرا مدیریّت،
گذشته از تئوری، نیازمند ذوق اداره و هنر تدبیر است. هنر اداره و تدبیر، غیر
از دانش و بینش سیاسی است؛ هنری است كه هر كس آن را ندارد.[3]
برای همین در اصل یكصد و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، در بیان شرایط و صفات رهبری، آمده است:
1- صلاحیت علمی لازم برای افتاء در ابواب مختلف فقه.
2- عدالت و تقوای لازم برای رهبری امت اسلام.
3- بینش صحیح سیاسی و اجتماعی، تدبیر، شجاعت ، مدیریّت و قدرت كافی برای رهبری.
و نیز آمده است: در صورت تعدّد واجدین شرایط فوق، شخصی كه دارای بینش فقهی و سیاسی قوی تر باشد مقدّم است.
ولایت فقیه در عصر غیبت
بنابر تعریفی که مقام معظم رهبری از ولایت فقیه ارائه می دهند این ولایت و حاکمیت را مخصوص دوران غیبت دانسته و آن را شعبه ای
از ولایت ائمهى اطهار (علیهم السلام) كه همان ولایت رسول الله (صلى الله علیه و آله و سلم) می دانند. این بدان معناست که حاکمیتی
را که مجتهد جامع الشرایط در عصر غیبت عهده دار است و از آن به ولایت فقیه
تعبیر می شود چیزی جدای از حکومت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و امامان معصوم(علیهم السلام) بر جامعه اسلامی در عصر خودشان نیست
و با همان ساز و کار و به سوی همان هدف است؛ هدفی که
جز پیاده کردن احکام اسلامی و ایجاد زمینه ای مناسب برای بندگی خدا نیست.
با این تفاوت كه احكام مربوط به ولایت فقیه مانند سایر احكام فقهى از ادله شرعى استنباط مىشوند[4] ولی احکام صادره از سوی
حضرات معصومین(علیهم السلام) به شکل مستقیم و یا به واسطه معصوم پیشین از وحی گرفته می شد.
ولایت فقیه، حکم شرعی تعبدی است
مقام معظم رهبری ولایت فقیه را حکم شرعی تعبدی دانسته که مورد تأیید عقل نیز می باشد[5] ؛ یعنی نه تنها نصوص دینی ما را به برپایی چنین نظامی
توصیه می کند؛ بلکه عقل نیز به تنهایی وجود چنین نظامی را برای جامعه اسلامی و رهبری مسلمانان مورد تأیید قرار می دهد.
شیوه ی تعیین ولی فقیه
مقام معظم رهبری درباره شیوه ی تعیین شخصی که باید عهده دار این مسند شود می نویسد:
«در تعیین مصداق آن روش عقلائى وجود دارد كه در قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران بیان شده است.»[6] که مراد تشکیل مجلس خبرگان
رهبری با رأی مردم و بعد تعیین ولی فقیه با توجه به شرایط فقهی قانونی از سوی این خبرگان است.
نتیجه اینکه
بر اساس تعریف مقام معظم رهبری، ولایت فقیه یعنی حاکمیت فقیهی عادل و توانا در مدیریت بر جامعه اسلامی برای اداره آن بر اساس موازین اسلامی.
که این شیوه ی حاکمیت مخصوص عصر غیبت است و نصوص دینی ما را بر تشکیل چنین حکومتی دستور می دهند؛ شیوه ای که عقل سلیم نیز بر آن
اعتراف داشته و آن را تأیید می کند.
ويدئوهاي علي فتحي در آپارات